♡ Valentine's day meetup ! ♡

13:05



Hello ♡ 

The day before Valentine's day Aghatine organized a small meetup at Laureline's corner ! There was only four of us, but it was such a great day ! We arrived a bit before the corner opened, so we went shopping for a bit before, and I spent money I maaaaybe should have kept instead ? haha oh well ... We went to Carrie Bradshop ! A vintage select shop whose name obviously comes from Carrie Bradshaw ! The owners are really nice and I always find something I like there. This time I picked up a pink tweed dress, and a white blouse with a large embroidered collar. Aghatine picked a sheer black blouse.


Hello 
Le jour juste avant la saint valentin, Aghatine a organisé un petit meeting au Laureline's corner ! Nous n'étions que quatre, mais nous avons quand même passé une excellente journée ! On est arrivées quelques minutes avant l'ouverture du corner, du coup on est parties faire du shopping avant de manger, et j'ai dépensé des sous que j'aurais mieux fait de garder ... haha ... mais tant pis ! On est allés à Carrie Bradshop ! Une boutique de sélection vintage dont le thème est évidemment Carrie Bradshaw ! Les vendeurs sont vraiment très sympas, et j'y trouve toujours quelque chose que j'aime. Cette fois ci je me suis pris une petite robe en tweed rose et une blouse blanche avec un grand col brodé









Also, here's a video I randomly started filming on the go ! It's my first video and I know it's not perfect, but it was more of a test as I know nothing about filming, making or posting a video. Now that I've tried I think I'll feel better doing it next time ! Now I need to get comfortable talking to a camera and filming in public (*•̀ᴗ•́*)و ̑̑

Et voici une vidéo que j'ai commencé à filmer comme ça ! C'est ma première vidéo et je sais qu'elle n'est pas parfaite,  mais c'était plus un test qu'autre chose, car je n'y connaissais rien à la manière de filmer, monter, ou poster une vidéo. Maintenant que j'ai essayé je pense que je me débrouillerais mieux la prochaine fois ! Maintenant il faut que je me sente à l'aise à parler à la caméra et à filmer en public (*•̀ᴗ•́*)و ̑̑









We then went to eat our cakes ! I picked a slice of vanilla cheesecake, and a cup of jasmine tea ♡ The cheesecake was really light and fluffy and it was delicious, and there was a marshmallow bear on it ! I like this cake style they have, it really feels like you're eating a homemade pastry ♡



Puis nous sommes allés manger nos gâteaux ! J'ai opté pour une tranche de cheesecake à la vanille et une tasse de thé au jasmin ♡ Le cheesecake était léger et fluffy, il était vraiment délicieux, et il y avait un ourson dessus en plus ! J'aime bien ce style de gâteaux, on a vraiment l'impression de manger du fait maison ♡




















And here are waaaay too many pictures of my shopping haul, which you can also see in my video ♡ We went to the yankee candle store and to sephora after eating, and I bought some makeup I had previously finished, and got a wax melt warmer and my first set of tarts !


Et voici beaucoup trop de photos de mon haul shopping, que vous pouvez aussi voir dans ma vidéo ♡
On est allés au candle store et au sephora après manger and j'ai racheté un peu de maquillage, et un bûleur de tartelettes avec mes premières tartelettes Yankee !




JSK : BtSSB / Blouse : vintage / bag : Angelic Pretty / socks : Angelic Pretty / shoes : Secret Shop / necklace : Owloli / Rings : lepetitebonbon (etsy) / Bow : Sheenasbellabows (etsy)




And here are Anthéa's and Sarah's coords ! Anthéa made her skirt herself ! She's very talented at sewing ! As for Sarah she was very creative and clipped roses on her dress that matched her bolero perfectly !


Et voici les coordi d'Anthéa et de Sarah ! Anthéa a fait sa jupe elle-même ! Elle est très douée en couture ! Quand à Sarah, elle a été très originale et a clippé des roses parfaitement assorties à son boléro sur sa robe !



You Might Also Like

0 commentaires

Have something to say ? ♡