♡ Under the Sea ♡

05:44





Hello, I'm even later than usual.
I won't say I have an excuse, I won't say sorry either. These past few months have been unbearable for me, and I'm currently working hard to fix myself right now. There ups and downs, but so far it's not too bad, maybe I'll write something about this later, or maybe I won't ... Who knows ?

But back to today's topic, it is this year's Street Fashion Europe event that took place in Amsterdam !
Anastassia, Marina and I shared an Airbnb room, not too far from the venue. I arrived by train before them, so I decided to walk a bit to take some pictures of the area.



Salut, je suis encore plus en retard que d'habitude.
Je ne vous sortirais pas d'excuse, je ne suis même pas désolée. Ces derniers mois ont été insupportables pour moi, et je travaille dur sur moi pour tenter d'aller mieux. Il y a des hauts et des bas, mais jusque là ce n'est pas si mal. Peut-être que j'écrirais quelque chose là dessus, ou peut-être pas ... Qui sait ?

Mais de retour au sujet de ce post, l'évènement Street Fashion Europe de cette année qui a pris place à Amsterdam !
Anastassia, Marina et moi avont partagé un airbnb pas loin du lieu. Je suis arrivée en train avant elle, et je suis du coup partie marcher et prendre quelques photos du quartier.












Also, yes ... I arrived by train. I was supposed to arrive by plane, it should have taken only a few hours ... But when I was about to get on the plane, something was wrong. My ID card was OUTDATED.
Now you might be wondering "But Roxane ??? Why didn't you check before going ???" ... Well, dear reader, that is of course because I'm an idiot !
I called my mom in despair, and we bought train tickets, and I was stressing the whole trip as I was afraid someone would control my identity in the Thalys. But apparently, no one really cares, and that's the story of how I illegally immigrated in the Netherlands to go to a SFE event !



Et oui ... Je suis arrivée en train. Je devais arriver en avion, ça ne devait prendre que quelques heures ... Mais juste quand j'allais monter dans l'avion, quelque chose n'allait pas. Ma carte d'identité était PÉRIMÉE.
Maintenant, vous vous demandez, "Mais Roxane ??? Pourtant n'as-tu pas vérifié avant de partir ???" et bien cher lecteur, chère lectrice ... C'est bien entendu parce que je suis stupide !
J'ai appelé ma mère en désastre, et on a acheté des billets de train. J'étais en stress pendant tout le voyage, car j'avais peur des contrôles d'identité dans le Thalys. Mais apparemment, personne ne s'en préoccupait, et c'est ainsi que j'ai émigré illégalement aux Pays Bas pour aller à un évènement SFE.










So I went outside and snapped a few pics, as I had some time to lose, and went to look for the venue so we wouldn't get lost the next day. My little trip was quick, and when I got back, Anastassia and Marina were in front of the door ! We ate at a restaurant, and went to bed because we were getting up early !

But even when waking up early, we ended up being late, well, at least Ana and I since we went to the rehearsal for the fashion show ! We then went outside, and waited to get in !



Je suis donc sortie prendre quelques photos, et comme j'avais du temps à perdre, j'ai trouvé l'hôtel pour nous éviter de nous perdre le lendemain. Mon petit voyage fut de courte durée, et quand je suis revenue, Ana et Marina étaient devant la porte ! On est allées manger dans un resto, et on est partie se coucher, on se levait tôt demain !

Mais même en se couchant tôt ... On a fini par être en retard ! Ou du moin Ana et moi l'étions, car nous devions assister à la répétition du défilé.  







We went to see Ayumi Watanabe, at the Rose Marie Seoir stand, and I BOUGHT MY FIRST RMS OP ! I tried it on just to be sure, and I fell in love with it. Marina gave up and bought the same print as me in the other cut ! ♡
I bought the ribbon short sleeve OP and she bought the longsleeve OP ♡





Nous sommes allées voir Ayumi Watanabe au stand Rose Marie Seoir, et j'ai ACHETE MA PREMIERE OP RMS ! Je l'ai essayée pour être sûre, et j'en suis tombée amoureuse. Marina a abandonné toute maîtrise d'elle-même et a acheté le mêmeprint dans l'autre coupe ♡
J'ai acheté l'OP ruban à manches courtes, et elle a pris l'OP à manches longues ♡













My OP ♡

Marina's OP ♡



We did a mini photoshoot together after the event, I had a sneak peek of the pictures and they look so good ♡ Marina hasn't posted them yet, but you can stalk ♡HER BLOG♡ to see the pictures when she's done editing them !

The fun thing with the OP I bought was that ... It was actually the dress I was supposed to wear for the fashion show ! You know that feeling when you're trying on a dress and you want to keep it forever ? Well ... I did !



 Comme nous étions nouvellement des twins, nous avons fait un petit photoshoot après l'event. J'ai eu un aperçu des photos, et elles ont l'air vraiment très belles ♡ Marina ne les a pas encore postées, mais vous pouvez stalker ♡SON BLOG♡ pour voir les photos une fois qu'elle aura fini de les traiter !

Ce qui était drôle aussi ... C'est que l'OP que j'ai achetée était celle que je devais porter au défilé ! Vous savez, quand vous essayez une robe, et que vous voulez plus la lâcher ? ... Moi je ne l'ai pas lâchée la mienne !












After the fashion show, Ayumi wanted to take pictures of Anastassia, Jonelle and me in our fashion show outfits ! To my knowledge, she hasn't used them, so I don't know what they look like. But it was fun, either way !



Après le défilé, Ayumi voulait prendre des photos d'Ana, de Jonelle et moi dans nos tenues de défilé ! A ma connaissance, elles ne les a pas utilisées, je ne sais pas à quoi elles ressemblent, mais au moins c'était fun !






Une photo publiée par ayumi watanabe (@syrupichigo) le


Une photo publiée par ayumi watanabe (@syrupichigo) le




We then did some shopping (again !) And I notably bought a second hand Jane Marple JSK at the Madame Chocolat stand, a pair of Summer Tales Boutique earrings, and a pair of Owloli glasses that were on the fashion show !

Also, Mila was working for Kawaii.i for a report about the event, and selected me to be interviewed !



Puis nous sommes parties faire du shopping (encore une fois !) et j'ai notemment acheté une JSK Jane Marple d'occasion, des boucles d'oreilles Summer Tales Boutique et une paire de lunettes Owloli qui étaient dans le fashion show !

En plus de cela, Mila travaillait pour Kawaii.i sur un reportage de l'évènement, et m'a sélectionnée pour une petite interview !












JSK : Angelic Pretty / Blouse : vintage / tights : Spreepicky / Socks : New Look / Instax case : Fujifilm / Hat & Jewelry : handmade by me








♡ ♡ ♡




Of course, there were many other outfits way more amazing than me ! I have selected my favorites, and instead of photographing them all, I have filmed them and put them in this video below ! The venue was very bright, so the lighting was perfect for this ♡



 Bien sûr, il y avait plein de tenues bien plus belles que la mienne ! J'i sélectionné mes préférées, mais au lieu de les photographier, je les ai filmées, et je les ai compilée dans la vidéo ci-dessous ! La salle était bien éclairée, j'avais de la chance ♡





















Thanks for reading and sorry again for the wait ! I'm back and doing my absolute best ! ♡



You Might Also Like

2 commentaires

  1. Ohhh you look so sweet! Especially liked the fashion show pictures.

    RépondreSupprimer
  2. UTS was magnificent, and you looked really adorable!!!
    Those pics are so amazing, what a dreamy atmosphere you created, I really love it!!!
    Hugs and little bats,
    Med ♥

    darkmedora.blogspot.com ♥

    RépondreSupprimer

Have something to say ? ♡